Autor |
Wiadomość |
Ertedtard4 |
|
|
Shipley |
|
|
Peda |
|
|
Abdel |
|
|
Codex |
|
|
Gość |
|
|
Abadanposter |
|
|
Tardtenterup5 |
|
|
Shutuuppppppppppppppppppp |
|
|
602 |
|
|
Idiot |
|
|
68211 |
|
|
Yakarim |
|
|
D77 |
|
|
Poerterjoten |
|
|
tomek |
Wysłany: Pią 1:08, 19 Sty 2007 Temat postu: Model ladny ale wykonanie fatalne:)))))) |
|
aż szkoda, ale jak rozumiem stawiasz pierwsze kroki w tej dziedzinie, gdy patrzę na swoje modele sprzed 10 lat to też się ze śmiechu zwijam, a czasami mi żal, że dobrej firmy model schrzaniłem brakiem umiejętności i wiedzy na temat technik modelarskich...
w kazdym bądź radzie gratuluję dziewczyny i modelu, bo z pewnościa sie napracowałeś i życzę doskonalenia swoich umiejętności
pozdrawiam
tomek |
|
|
rysiu1994 |
Wysłany: Pon 19:07, 20 Mar 2006 Temat postu: |
|
ja też grotuluje
rysiu1994 |
|
|
Ursus |
Wysłany: Pon 6:52, 20 Mar 2006 Temat postu: |
|
Gratuluję modelu oraz dziewczyny |
|
|
Phoenix_phx_ |
Wysłany: Nie 13:31, 12 Mar 2006 Temat postu: B-17 F FLYING FORTRESS //REVELL |
|
Witam Oto model B-17 FF . Powiem tylko że dostałem go od mojej wspaniałej dziewczyny Madzi S za co jej bardzo dziekuje :*
OPIS SAMOLOTU
Na początku lat trzydziestych XX wieku, w związku z opracowaniami teoretyków wojskowych na temat przyszłej wojny i dominującej roli lotnictwa w tych wojnach, a w szczególności lotnictwa bombowego, dowództwo Korpusu Powietrznego Armii USA zgłosiło zapotrzebowanie na ciężki samolot bombowy dalekiego zasięgu.
Zadania tego podjął się amerykański koncern lotniczy Boeing Airplane Company. W biurze konstrukcyjnym tego koncernu pod kierownictwem Edwarda C. Wellsa w sierpniu 1934 roku opracowano wstępny projekt samolotu bombowego w układzie dolnopłata, napędzanego 4 silnikami gwiazdowymi, z podwoziem klasycznym chowanym w locie. Projekt ten otrzymał oznaczenie Model 299.
Po jego zatwierdzeniu przystąpiono do budowy prototypu oznaczonego symbolem XB-17. Pierwszy lot prototypu odbył się w dniu 28 lipca 1935 roku. Do jego napędu użyto 4 silników gwiazdowych Pratt & Whitney SIEG Hornet o mocy 750 KM (552 kW) każdy. Podczas prób w locie samolot wykazał dobre właściwości pilotażowe. Po usunięciu stwierdzonych usterek konstrukcyjnych , uruchomiono serię informacyjną 13 samolotów bombowych oznaczonych YB-17 i Y1B-17, które zostały wyposażone w nowsze silniki Wright R-1820-39 Cyclone o mocy 1000 KM (736 kW) każdy. Pierwszy z tych samolotów oblatano w dniu 17 stycznia 1936 roku.
Samoloty serii informacyjnej zostały skierowane do wojskowych ośrodków doświadczalnych, gdzie w latach 1936 – 1939 przeszły próby w locie. Wypróbowano również też ich uzbrojenie strzeleckie i dokonywano bombardowań celów na poligonach. Próby te okazały się pozytywne, a skuteczne uzbrojenie obronne składające się z 5 ruchomych karabinów maszynowych kal. 12,7 mm spowodowało że samolot otrzymał nazwę Flying Fortress – Latającyca forteca. Przed uruchomieniem seryjnej produkcji samolotu na kilku samolotach Y1B-17 zamontowano silniki General Electric GR-1820-51 o mocy 930 KM (684 kW) z turbodoładowaniem. Samoloty te otrzymały oznaczenie Y1B-17A i miały być egzemplarzami wzorcowymi dla wersji B-17A. Pierwszy z tych samolotów oblatano 29 kwietnia 1938 roku. Podczas prób osiągnął on prędkość 412 km/h, pułap 7000 m i zasięg 2650 km.
Nie podjęto jednak produkcji seryjnej wersji B-17A, gdyż w tym czasie w zakładach istniała już wzorcowa wersja z mocniejszym silnikiem oznaczona B-17B. Ostatecznie też istniejące samoloty Boeing B-17A Flying Fortess zostały przekazane w dniu 31 stycznia 1939 roku lotnictwu armii Stanów Zjednoczonych, a rozpoczęto produkcję seryjną wersji B-17B.
Produkcję seryjną samolotów B-17 Flying Fortress rozpoczęto w połowie 1939 roku i trwała ona do 1945 roku, łącznie zbudowano 12 731 samolotów wszystkich odmian i wersji. Samoloty budowano w zakładach Boeinga, Douglas i Vega.
URL=http://imageshack.us][/URL]
B-17F – piąta wersja seryjna samolotu bombowego, z 4 silnikami Wright R-1820-97 o mocy 1200 KM (883 kW) każdy. Pierwszy egzemplarz wyprodukowano w dniu 30 maja 1942 roku. Wyprodukowano 3400 egzemplarzy, z tego 19 przekazano Wielkiej Brytanii, gdzie zostały oznaczono jako Fortress Mk II. |
|
|